Hoş geldiniz!

Bizimle kayıt olarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşımda bulunabilir ve özel mesajlaşabilirsiniz.

Hemen Kaydolun!

İyi bir kullanıcı deneyiminin özellikleri

  • Konu Yazar
İyi tasarım fark edilmesi kolay ancak genellikle belirlenmesi zordur. Bir ürünü kullanıcıları için etkili kılan tam olarak nedir? Bu bir basitlik, yapı veya işlevsellik meselesi midir? Cevap söz konusu ürüne bağlıdır.
Önceki videoda, "Kullanıcı deneyimi tasarımının temelleri", iyi UX'in bazı temel özellikleriyle tanıştırıldınız. Bu özellikler - kullanılabilir , adil , keyifli ve yararlı - bir ürünün tasarımını değerlendirmenize yardımcı olabilir. Bu okumada, her biri hakkında daha fazla bilgi edinecek ve neden önemli olduklarını öğreneceksiniz.
-geVNuUUSumHlTblFOrpOQ_7a0ba72f2c634664b0ba7959e5f97ff1_Screenshot-2021-06-21-8.56.56-AM.png

Bir ürün kullanılabilirse , ürünün tasarımı, yapısı ve amacı açık ve kullanımı kolay demektir. Bir ürünü kullanılabilirlik açısından değerlendirirken şu gibi sorular sorabilirsiniz: Tasarımdaki her şey kolayca bulunabiliyor mu? Tasarımın işlevselliği kolayca anlaşılabiliyor mu? Kullanıcılar tasarım içinde belirli görevleri yerine getirebiliyor mu? Değerlendirme yaparken, bu sorular tasarımın kullanılabilir bir deneyim sunup sunmadığını belirlemenize yardımcı olabilir.
Bir havayolu uygulamasının kullanılabilirliğini değerlendirdiğinizi düşünün. Bu uygulamanın birincil amacının bir uçuş rezervasyonu yapmak olduğunu varsayarsak, tasarım bu görevi tamamlamak için net ve kolay bir yol sağlamalıdır. Örneğin, ana sayfada seyahat ve uçuş ayrıntılarını kolayca girebileceğiniz bir bölüm iyi kullanılabilirliğe örnek olacaktır.
GhTYoFVdRwuU2KBVXccLhA_200bcd235c4b40c89a462c200873bff1_Screenshot-2021-06-21-8.58.07-AM.png

Bir ürün eşitlikçiyse , bu, tasarımın çeşitli yeteneklere ve geçmişlere sahip kişilere yardımcı olduğu anlamına gelir. Başka bir deyişle, ürünün tasarımı çeşitli bir kitlenin ihtiyaçlarını karşılar ve geçmiş, cinsiyet, ırk veya yetenekten bağımsız olarak tüm kullanıcılara yüksek kaliteli bir deneyim sunulmasını sağlar. Eşitlik , insanlara hedeflerine ulaşmaları ve yaşam kalitelerinin iyileştirilmesini desteklemek için ihtiyaç duydukları araçları sağlamak anlamına gelir. Eşitlik, herkese eşit kaynakların verildiği eşitlik kavramının ötesine geçer, çünkü insanlar genellikle ihtiyaçlarına göre farklı araçlara ve desteğe ihtiyaç duyarlar. Bu, özellikle genel olarak haklarından mahrum bırakılmış gruplardaki kişiler için akılda tutulması gereken önemli bir konudur. Bir ürünün UX'inin eşitliğini değerlendirirken şu gibi sorular sorabilirsiniz: Çeşitli bir kullanıcı grubunun ihtiyaçları dikkate alınıyor mu? Ürünün tasarımı geleneksel olarak yeterince temsil edilmeyen ve dışlanan grupların ihtiyaçlarını karşılıyor mu? Bu sorular, tasarımın eşitlikçi bir deneyim sunup sunmadığını belirlemenize yardımcı olabilir.
Bir sosyal mesajlaşma uygulamasının ne kadar eşitlikçi olduğunu değerlendirdiğinizi düşünün. Klavye emoji listesi farklı ten tonları ve cinsiyetten bağımsız avatar seçenekleri içeriyorsa tasarımı daha eşitlikçi bulabilirsiniz.
X_yuTaK_TcO8rk2iv83Dhw_09116c52367f4ac59f28d2afe84181f1_Screenshot-2021-06-21-8.57.51-AM.png

Bir ürün keyifliyse , tasarımı kullanıcıyı memnun ediyor demektir. Tasarım, kullanıcının ne düşündüğünü veya hissettiğini yansıtır ve kullanıcıyla olumlu bir bağ kurar. Bir ürünün tasarımının düzgün çalışması için keyifli olması gerekmez. Ancak, keyifli bir tasarım zaten işlevsel olan bir ürüne katkıda bulunur ve kullanıcının deneyim hakkındaki hislerini artırabilir. Bir ürünün UX'inin ne kadar keyifli olduğunu değerlendirirken şu gibi sorular sorabilirsiniz: Tasarımın kullanıcının hislerini dikkate alan yönleri var mı? Tasarım kullanıcıda zevk uyandırıyor mu? Tasarım, kullanıcıyı deneyimi boyunca meşgul ediyor mu? Bu sorular, tasarımın keyifli bir deneyim sunup sunmadığını belirlemenize yardımcı olabilir.
Bir video akışı uygulamasının ne kadar keyifli olduğunu değerlendirdiğinizi düşünün. Üründen ne kadar keyif alacağınızı artırabilecek tasarım yönleri arasında önceki izleme alışkanlıklarınıza dayalı kişiselleştirilmiş öneriler veya hesabınızın görünümünü özelleştirme olanağı yer alır.
a7t6NgVMRdG7ejYFTLXRCA_51ceae28e7ea4066afdee6322d896df1_Screenshot-2021-06-21-8.57.11-AM.png

Bir ürün yararlıysa , bu kullanıcı sorunlarını çözdüğü anlamına gelir. Başka bir deyişle, tasarım tasarımcının tanımladığı bir kullanıcı sorununu kasıtlı olarak çözer. Benzer, yararlı ve kullanılabilir ifadelerinin farklı anlamları olduğunu belirtmek önemlidir. Yararlı olan bir ürün her zaman kullanılabilir değildir. Aynısı tam tersi için de geçerlidir. İkisi arasındaki fark, kullanılabilirliğin ürünün iyi çalışması ve kullanımının kolay olması anlamına gelmesi, yararlılığın ise doğrudan kullanıcı sorunlarını çözme yeteneğine atıfta bulunmasıdır. Bir ürünün UX'inin ne kadar yararlı olduğunu değerlendirirken şu gibi sorular sorabilirsiniz: Tasarım kullanıcının deneyimine değer katıyor mu? Tasarım kullanıcı için bir sorunu çözüyor mu? Tasarım kullanıcının belirli bir hedefe ulaşmasına yardımcı oluyor mu? Bu sorular, tasarımın yararlı bir deneyim sunup sunmadığını belirlemenize yardımcı olabilir.
Bir bankacılık uygulamasının ne kadar kullanışlı olduğunu değerlendirdiğinizi düşünün. Kullanıcılar genellikle bu uygulamaları paralarını yönetebilecekleri bir yere ihtiyaç duydukları için indirirler. Bunu akılda tutarak, uygulamanın kullanışlı olarak değerlendirilebilecek yönleri hesaplar arasında para transferi yapmak ve faturaları ödemek için kullanılabilen özelliklerdir.
 
Üst